Bakkie doen

“Een bakkie doen” is een oer-Hollandse uitdrukking om even bij te praten of van gedachten te wisselen, maar ook om te vragen hoe het nu echt met je gaat. Dat is nu precies waar het om gaat. Een laagdrempelig gesprek voeren waarin jij de onderwerpen mag bepalen. Uit de gesprekken kunnen verschillende onderwerpen komen. Als blijkt dat er een trend valt te ontdekken dan worden het onderwerpen waar de VVD aandacht aan wil geven.

De landelijke VVD heeft “een bakkie doen” heel concreet opgepakt. En wel in de vorm van een truck waar elk bakje koffie vers wordt gezet. De truck is geïmporteerd uit Amerika. De truck wordt ingezet bij diverse evenementen.

Vrijwilligers

Om met zoveel mogelijk mensen in gesprek te gaan, is de hulp van vele VVD vrijwilligers onmisbaar. De truck wordt bemand door een chauffeur/barista die de koffie zet en met de overige vrijwilligers de gesprekken voert.

De VVD Ede fractie is er trots op dat Bert Beekman (fractie teamlid) als chauffeur/barista is toegevoegd aan het landelijke  team dat zorgt dat de truck veilig, op tijd en met koffie bij de verschillende evenementen aanwezig is.

“Bakkie doen” is een mooie manier om er achter te komen wat er nu echt leeft in Nederland.

Ook in Ede kunnen we daar ons voordeel mee doen.

Wij wensen Bert veel succes!

Evert van Milligen
Fractievoorzitter, VVD Ede