Werkbezoek "Ons bedrijf", Barneveld

Onlangs werd de raad van Ede geconfronteerd met tegenvallende resultaten bij Permar. Een aantal jaren achtereen klopt de begroting niet met de werkelijke kosten. Dat het ook anders kan blijkt bij een bezoek aan een vergelijkbare instelling in Barneveld. Gelijk bij aankomst wordt het al duidelijk. Dit is een leuk bedrijf! Met een winkel, kantoren en een grote werkplaats. Ik word opgewacht door Wilma Gorissen, zij is de trotse directeur van dit bedrijf. Zij legt uit dat met een breed aanbod aan diensten wordt voorzien in een behoefte.

© VVD Ede fractie

“Wij geven richting aan talent”, is de slogan van dit bedrijf. Zorg en ondersteuning van beschut werk tot in de samenleving. Na een kort introductie gesprek lopen we samen door het bedrijf. Overal worden we vriendelijk ontvangen door de medewerkers. Van één van de medewerkers krijg ik een blaadje aangereikt: “Ons nieuws”, dit blaadje bevat de laatste nieuwtjes en wetenswaardigheden. Aansluitend lopen we door de fabriekshallen. Daar wordt gewerkt met metaal, hout en nog veel meer. De hele omgeving ademt een positieve sfeer uit.

“Natuurlijk kunnen we niet bestaan zonder steun van de ondernemers, die ons opdrachten gunnen”, vertelt Wilma. Daar zit ook de winst voor ons. Zo kunnen we onszelf bekostigen en zelfs nog winst maken. En daar zijn we trots op aldus Wilma.

Dit is een voorbeeld van goed ondernemerschap, contacten met lokale ondernemers zo aanwenden dat er opdrachten uit komen en deze tegen een goede prijs verkopen.

Al met al een fris beeld op hoe het ook kan. Bedankt voor het delen van jullie enthousiasme!

Bert Beekman