Woningaanpassing niet voor iedereen?

In april 2017 stelde VVD Ede vragen over de werkwijze voor de toekenning van WMO woningaanpassingen door onze gemeente. Raadslid Hester Veltman van de VVD Ede had namelijk uit een gesprek met een gezin begrepen dat de bejegening te wensen overliet en er onterecht onderscheid gemaakt werd tussen gezinnen met een huurwoning of met een koopwoning.

In mei 2017 heeft de VVD Ede de antwoorden van het college ontvangen.

Het is goed om nog eens expliciet bevestigd te krijgen dat je in alle gevallen in aanmerking komt voor een serieuze beoordeling voor het eventueel toekennen van een woningaanpassing waaraan de gemeente (geheel of gedeeltelijk) bijdraagt. Of je nu in een huurwoning of in een koopwoning woont. Ook is het goed om te lezen dat het college extra aandacht besteedt aan de bejegening door medewerkers van de gemeente. Naar aanleiding van onze vragen zijn het gezin en de gemeente weer met elkaar in gesprek gegaan om te bezien welke mogelijkheden er zijn. Van het gezin hebben we begrepen dat de gemeente excuses heeft gemaakt. Door op onderstaande link te klikken kunt u de vragen van de VVD Ede fractie en de antwoorden van het college zien.