nieuwjaarskoffie druk bezocht

Het prachtige weer maakte een bezoek aan de nieuwjaarskoffie, die de VVD Ede  vanmorgen hield in Pannenkoekenboerderij Kernhem,een feestelijk begin van dit verkiezingsjaar. Zo'n 6o mensen leden, belangstellenden en leden van andere politieke partijen wisselden goede wensen uit.

Evert van Milligen gaf als lijstrekker nog eens duidelijk aan waar de VVD in Ede de komende jaren voor wil staan. Het scheppen van werkgelegenheid, het uitnutten van Food Valley, maar ook veel aandacht voor welzijn en gezondheid zodat er geen Edenaren"door het ijs zakken". Veiligheid en betaalbare woningen in Ede als aantrekkelijke woongemeente zijn ook speerpunten van het beleid van de VVD in Ede.

Hij gaf aan dat met de goede kandidatenlijst met enthousiaste mensen en een mooi en realistisch programma, de VVD een goede kans maakt om de grootste partij in Ede te worden. "We gaan voor minimaal 8 zetels" zei de lijstrekker en hij kreeg de steun van de aanwezigen leden.

Tony Colijn hield als afdelingsvoorzitter een filosofisch betoog. Hij inspireerde de kandidaten,maar ook alle aanwezigen, om eens in de spiegel te kijken aan de hand van uitspraken van onder andere Machiavelli. Laat het niet gaan om ijdelheid en schijn, maar om integreteit en waarheid.

"Maak gedurfde keuzes die buiten de gangbare denkpaden en oplossingsrichtingen vallen." zei Colijn. Het liberale verhaal en het programma voor de komende periode bieden daar alle kansen voor.

Beide nieuwjaarstoespraken verdienen meer en vollediger aandacht en zullen binnenkort op de verkiezingswebsite te lezen zijn.