Hester Veltman lijsttrekker VVD Ede

De leden van de VVD Ede hebben Hester Veltman benoemd tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Thimo Harmsen, voorzitter van het lokale VVD netwerk Vallei en Veluwe: ‘We zijn zeer gelukkig met Hester als lijsttrekker. Zij vertaalt het liberale geluid naar onze regio op een aangename, positieve en opbouwende manier en heeft zich de afgelopen periode uitstekend ingezet voor de gemeente Ede als raadslid in de fractie van VVD.’

Hester Veltman: ‘Ik vind het een hele eer dat de leden mij het vertrouwen geven om deze rol te vervullen. Ik zie uit naar een mooie periode richting verkiezingen’.

Hester gaf aan wat zij belangrijk vindt voor gemeente Ede: ‘Onze gemeente is een heel bijzondere gemeente. Ede is ongelooflijk divers: met stedelijke uitdagingen en een buitengebied met kernen met ieder hun eigen karakter. Er is veel potentieel: we liggen centraal in het land en zijn prachtig gesitueerd. De kansen voor bedrijvigheid en werkgelegenheid zijn hier legio, ook door regionaal goed samen te werken. Een positief VVD-geluid kan hier nog meer aan bijdragen. Van groot belang daarbij is het vertrouwen in de kracht van onze inwoners. Neem die kracht als uitgangspunt, kijk eerst hoe je onze inwoners betrekt bij nieuwe initiatieven en kijk dán wat er nodig is om te helpen als gemeente. De gemeente moet zich concentreren op haar kerntaken en daarbij servicegericht zijn.’

Hester Veltman is 43 jaar, woont in Otterlo en is getrouwd. Sinds 2014 is ze gemeenteraadslid van de VVD in Ede.