Succesvolle heidag Edese VVD-fractie

Op zaterdag 5 september was de jaarlijkse heidag van de Edese VVD-fractie. Ditmaal bleven de zes fractieleden en VVD-wethouder Veltman 'dicht bij huis'. Even ten noorden van Ede werd teruggeblikt en vooruitgekeken.

Het afgelopen bestuurlijke jaar eindigde voor de gemeente Ede met een heuse 'cliffhanger' rond het geplande zonneveld Nergena. Maar er waren natuurlijk veel meer onderwerpen te bespreken.

Ook komend seizoen zal de situatie rond COVID-19 een wissel trekken op Ede en de Edenaren. In november moet blijken wat de eerste gevolgen daarvan zijn voor de gemeentelijke begroting.

Na het vergader-deel stond de dag in het teken van teambuilding en ontspanning, met onder meer een tocht per (elektrische) scooter door de natuur in onze fraaie uitgestrekte gemeente, inclusief het nationale park. Ook bracht de fractie een bezoek aan de expositie 'Vrijheid' van de Edese kunstenaar Salman Ezzammoury in het Natuurcentrum Veluwe op de Eder Heide.

Fractievergaderingen

Vanaf maandag 7 september vergadert de fractie weer om de week op maandag in het Raadhuis. In verband met de coronamaatregelen zit de fractie voorlopig in kamer A301. Vanaf 20.00 uur zijn belangstellende leden en niet-leden van harte welkom. Maar let op: vol = vol.