Reparatie omvang Stadspark Ede

Met de verrijkte visie 'Ede centrum Groen en Gastvrij' heeft Ede een nieuwe indeling van Ede centrum genaakt. Maarrrr..... wat VVD Ede betreft was er nog wel en correctie nodig en vroeg een uitspraak van de gemeenteraad, door het indienen van een amendement. Hierbij de toelichting:

Met dit amendement beoogt VVD Ede het besluit aan te passen voor de nieuwe visie over het centrum van Ede. Omdat nu de gehele zone van ‘Oude Kerk tot en met het Mausoleum’ als beoogd stadspark wordt aangemerkt. Onze woordvoerder zei hierover:

"Landschap-technisch (het verbinden van de Veluwe met het centrum), zijn we uiteraard helemaal akkoord. Maar wat echt aanpassing behoeft is dat je het gebied dat ik Herinneringspark noem, namelijk het gebied van het joods monument en van het Mausoleum, dezelfde status geeft als het stadspark. Ik wil voorkomen dat het herinneringspark de volgende omschrijving krijgt: ‘prima locatie voor grootschalige en kleinschalige evenementen voor diverse doelgroepen (met o.a. plannen voor een speelplaats, schooltuin, kunst, een beweegpark en een evenemententerrein)’.

Dus met dit amendement is dat opgelost door het stadspark een andere omschrijving te geven: Namelijk ‘van de Oude Kerk tot en met de Trapakkers’ en het Herinneringspark toe te voegen met de omschrijving: ‘met onder andere het Mausoleum en Joods monument’.

Het amendement was dus bedoeld als kleine reparatie om b.v. ons Mausoleum en het Joodse monument te beschermen. Het amendement werd in grote meerderheid aangenomen door de raad.